Czy oświetlenie sklepu może wpływać na wzrost sprzedaży?
Aby skutecznie przyciągnąć uwagę Klienta i zachęcić go do przekroczenia progu np. naszego salonu meblowego, nie wystarczy już tylko atrakcyjna oferta. Szeroki wybór produktów i atrakcyjne ceny mogą bowiem pozostać całkowicie niezauważone, jeżeli nie zadbamy o odpowiednią ekspozycję towaru. Kluczowe okazuje się przede wszystkim właściwe oświetlenie sklepu, przygotowanie kreatywnej reklamy zewnętrznej, a nawet zapewnienie właściwej ilości i barwy światła w przymierzalni.
Czy oświetlenie sklepu może wpływać na wzrost sprzedaży?
Oczywiście, że tak! Zwłaszcza w przypadku towaru, którego walory wizualne są dla Klienta najważniejszym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji zakupowych – atrakcyjnie zaprezentowane przy pomocy oświetlenia akcentującego artykuły odzieżowe, buty, meble, urządzenia RTV i AGD znajdą nabywców zdecydowanie szybciej.
Jednym ze skuteczniejszych rozwiązań umożliwiających przyciągnięcie uwagi klienta i podkreślenie nowoczesnego designu mebli czy piękna biżuterii jest ujednolicenie barwy światła (np. 3000K, około ~3300K (W3035K), 3500K, 4000K, 5000K czy 6000K / 6500K) w salonach sprzedaży i wszelkiego rodzaju sklepach wielkopowierzchniowych. Wykorzystując zebrane na przestrzeni lat doświadczenie, fachowo dobierzemy oświetlenie o odpowiednim wskaźniku CRI, mocy i barwie. Możemy użyć różnych gotowych produktów o takiej samej barwie lub samodzielnie stworzyć dedykowany produkt dopasowany do światła głównego lub indywidualnych potrzeb Klienta.
Jakie produkty wykorzystać do atrakcyjnego wizualnie podświetlania towaru, aranżacji sezonowych wystaw sklepowych lub stworzenia przyciągającej uwagę reklamy zewnętrznej?
Wszędzie tam, gdzie zależy nam na wydobyciu idealnie nasyconych barw eksponowanego towaru, warto użyć do podświetlenia taśm LED z serii LinkH960 czy LinkH1200, doskonale sprawdzą się one też w przymierzalniach. Do witryn polecamy z kolei taśmy DigitalS-450 RGB umożliwiające kontrolę pojedynczych diod. Świetnym rozwiązaniem do wnętrz są też kasetony z grafikami i sufity napinane podświetlone modułami Wide (przykład poniżej).
Reklamę zewnętrzną sklepu zdecydowanie warto oprzeć na produktach z serii MAX (eMAX, gMAX, vMAX), literach ultraFLAT, mini4D czy pełnych literach z akrylu podświetlanych mikromodułami micron5V lub micron12V-PY (przykład poniżej).
Jeżeli zastanawiają się Państwo, jak zwiększyć sprzedaż poprzez dobranie właściwego oświetlenia sklepu, zapraszamy do kontaktu – zaproponujemy ciekawe rozwiązania aranżacyjne!